Організація інклюзивного навчання
З метою сприяння виконанню вимог законодавчої та нормативної бази України щодо реалізації права на здобуття якісної освіти та безперешкодний доступ дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, відповідно до заяв батьків, висновків ІРЦ та нормативно-правових актів, у закладі освіти організовано інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами. З метою активізації роботи щодо вирішення концептуальних теоретичних і організаційних питань інклюзивної освіти та впровадження її в освітній процес створено команду психолого-педагогічного супроводу та налагоджено взаємодію з батьками учнів з ооп. Є можливість отримати додаткові освітні послуги - індивідуальні корекційно-розвиткові заняття. З дітьми працюють досвідчені вчителі, асистенти вчителя, медична сестра. Навчання в інклюзивних класах здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими Міністерством освіти і науки для загальноосвітніх навчальних закладів та за індивідуальними програмами розвитку здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Освітній процес у класах з інклюзивним навчанням відбувається відповідно до робочого навчального плану. На початку навчального року командою супроводу складаються:
-індивідуальні програми розвитку та індивідуальні навчальні плани для кожної дитини з особливими освітніми потребами (відповідно до висновків та рекомендацій ІРЦ), які двічі на рік (за потребою частіше) переглядаються з метою їх коригування. Зокрема, коли у дитини виникають труднощі у засвоєнні визначеного змісту навчального матеріалу, чи, навпаки, виникає необхідність перейти до наступного рівня складності виконання завдань;
-розклад уроків, (який складається з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, динаміки працездатності протягом дня і тижня та з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог);
-циклограма з організації інклюзивного навчання;
-таблиця обов’язків вчителя та асистента вчителя;
-індивідуальні програми психологічного супроводу дітей з ООП.
Відповідно до Типових штатних нормативів, у закладі освіти було введено посаду асистента вчителя. Протягом року асистенти вчителя забезпечують соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. А саме: разом із вчителем класу виконують навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи, запроваджуючи ефективні форми їх проведення, допомагають дітям у виконанні навчальних завдань, залучають здобувачів освіти до різних видів навчальної діяльності; у складі групи фахівців беруть участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку дитини; адаптовують навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами; проводять спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.