ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор___________ Ірина МАСЛОВА

27 серпня 2024 року

Освітня програма

спеціалізованої школи

І ступеня №324

м. Києва

на 2024-2025

навчальний рік

для 1-4 класів

Схвалено на засіданні

педагогічної ради

(протокол від 27.08.2024 № 1)

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітня програма спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва розроблена відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (1 класи), постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», наказів Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 18.08.2023 № 1014 «Про затвердження Типової освітньої програми для навчання дітей, які виїхали з України внаслідок повномасшбабного вторгнення російської федерації і здобувають освіту одночасно в закладах освіти країни перебування та України», від 07.08.2024 № 1112 «Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладахзагальної середньої оствіти в умовах воєнного стану в Україні», від 02.11.2016 р. № 1319 «Про проведення всеукраїнського експерименту за темою «Реалізація компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» на базі загальноосвітніх навчальних закладів» (зі змінами, внесеними наказами Міністерства освіти і науки України від 16.01.2017 р. № 67, від 03.02.2021 № 140), від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня», листа Міністерства освіти і науки України від 23.08.2024 « 1/15281-24 «Про організацію 2024-2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти», наказу Державної служби якості освіти від 26.06.2024 № 01/10-196 щодо освітньої програми «Інтелект України», листа Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 15.08.2024 № 063-6428 «Про організацію освітнього процесу та структуру 2024-2025 навчального року».

Освітня програма спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва (далі - освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт). Освітня програма визначає:

· загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення (за першою Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я.);

· очікувані результати навчання здобувачів освіти подані в рамках навчальної програми відповідно до кожної змістової лінії;

· рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

· вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження для здобувачів освіти 1 класів закладу загальної середньої освіти складає 2415 годин/навчальний рік, 2 класів – 2625 годин/навчальний рік, 3 класів – 2730 годин/навчальний рік, 4 класів – 2730 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в навчальному плані закладу загальної середньої освіти І ступеня (далі – навчальний план). Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, установлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти.

Навчальний план початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти через структурування змісту початкової освіти на засадах інтегрованого підходу в навчанні. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності та варіативну складову. У спеціалізованій школі І ступеня № 324

м. Києва передбачено варіант навчального плану початкової школи з українською мовою навчання. Навчальний план містить варіативну складову, у якій передбачено додаткові години на вивчення предметів освітніх галузей. На основі навчального плану спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва складає на кожен навчальний рік робочий навчальний план із конкретизацією варіативної складової, враховуючи індивідуальні освітні потреби учнів. Навчальний час, передбачений на варіативну складову, використаний на підсилення предметів інваріантної складової.

Клас

Предмет

Кількість годин

1- А, Б, В, Г, Д, Є

англійська мова

1 год

2- А, Б, Г, Д,

3- А, В, Г, Д,

4- Б, В, Г, Д.

українська мова

1 год

2-В, 3-Б, 4-А

я пізнаю світ

1 год

Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових. Освітню програму спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва укладено за сімома основними освітніми галузями.

Освітні галузі (1 клас НУШ):

Мовно-літературна (українська мова, англійська мова)

Математична (математика)

Громадянська та історична, природнича, соціальна та здоров’язбережувальна Я досліджую світ»)

Мистецька (музичне мистецтво і образотворче мистецтво)

Технологічна (дизайн і технології)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (1 клас («Інтелект України»):

Мовно-літературна (інтегрований курс українська мова, англійська мова)

Математична (математика)

Мовно-літературна, математична, громадянська та історична, природнича, технологічна, соціальна та здоров’язбережувальна, фізкультурна, мистецька Я пізнаю світ»)

Мистецька (Мистецтво)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (2 НУШ):

Мовно-літературна (українська мова та читання, англійська мова)

Математична (математика)

Громадянська та історична, природнича, соціальна та здоров’язбережувальна Я досліджую світ»)

Мистецька (музичне мистецтво і образотворче мистецтво)

Інформатична (інформатика)

Технологічна (дизайн і технології)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (3-4 клас НУШ):

Мовно-літературна (українська мова та літературне читання, англійська мова)

Математична (математика)

Громадянська та історична, природнича, соціальна та здоров’язбережувальна Я досліджую світ»)

Мистецька (музичне мистецтво і образотворче мистецтво)

Інформатична (інформатика)

Технологічна (дизайн і технології)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (2-4 клас «Інтелект України»):

Мовно-літературна (українська мова та читання, англійська мова)

Математична (математика)

Мовно-літературна, математична, громадянська та історична, природнича, технологічна, соціальна та здоров’язбережувальна, фізкультурна, мистецька Я пізнаю світ»)

Мистецька (мистецтво)

Інформатична (інформатика) (3-4 клас)

Фізкультурна (фізична культура)

В 1-4 класах, які працюють за програмою проєкту «Інтелект України» Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями в межах інтегрованого навчального предмета «Я пізнаю світ»: мовно-літературна освітня галузь — 1 год/тижд.; інформатична (для 2 класу), природнича, технологічна, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична освітні галузі — разом 4 год/тижд.; математична освітня галузь — 1 год/тижд.; мистецька освітня галузь — 1 год/тижд.; фізкультурна освітня галузь — 1 год/тижд.

Додаткова година в 1 класі використана на підсилення вивчення англійської мови, в 2-4 класах - 1 годину на інтегрований курс «Я пізнаю світ», (додаток 5).

Мовно-літературна освітня галузь (українська мова, англійська мова) ставить за мету розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових, комунікативної та читацької компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей. У початковому курсі мовно-літературної освіти виділено такі змістові лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища».

Математична галузь (математика) ставить за мету різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. Реалізація мети й завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження». До програми кожного класу подано орієнтовний перелік додаткових тем для розширеного вивчення курсу. Додаткові теми не є обов’язковими для вивчення. Учитель може обрати окремі теми із пропонованих або дібрати теми самостійно з огляду на методичну доцільність та пізнавальні потреби учнів. Результати вивчення додаткових тем не підлягають оцінюванню.

Громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна, природнича освітні галузі («Я досліджую світ») буде реалізовуватися в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; у межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, у процесі проєктної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей. Навчальна програма «Я досліджую світ» ставить за мету особистісний розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу й суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв'язувати практичні задачі. Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти й охоплюють складники названих вище галузей у їх інтегрованій суті, а саме: «Людина» (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка); «Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці); «Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); «Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв); «Людина і природа» (пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ природи; рукотворний світ людини; відповідальна діяльність людини у природі; роль природничих знань і технологій у житті людини; залежність між діяльністю людини і станом довкілля).

Мовно-літературна, математична, громадянська та історична, природнича, технологічна, соціальна та здоров’язбережувальна, фізкультурна, мистецька («Я пізнаю світ»)

Зазначені освітні галузі реалізовуватимуться в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей. Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме: «Людина» (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка); «Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці); «Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); «Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв.

Інформатична освітня галузь (інформатика) починає реалізуватися з 2 класу (за програмою проекту «Інтелект України» з 3 класу) та ставить за мету різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій, формування інформатичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. За результатами формування предметної компетентності випускники початкової школи повинні використовувати початкові знання, уміння та навички для:

· доступу до інформації (знання про те, де шукати і як отримувати інформацію);

· опрацювання інформації;

· перетворення інформації з однієї форми в іншу;

· створення інформаційних моделей;

· оцінки інформації за її властивостями.

Технологічна освітня галузь (дизайн і технології) ставить за мету розвиток особистості дитини засобами предметно-перетворювальної діяльності, формування ключових та предметної проектно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження. 5 Реалізація мети й завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище», «Середовище проєктування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації». Мистецька освітня галузь (мистецтво) ставить за мету всебічний художньоестетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті. Реалізація поставленої мети здійснюється за змістовими лініями: «Художньо-творча діяльність», «Сприймання та інтерпретація мистецтва», «Комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної мистецької освіти.

Мистецька освітня галузь (НУШ) буде реалізуватися через предмети вивчення за окремими видами мистецтва: музичне мистецтво, образотворче мистецтво.

Мистецька (мистецтво) (за програмою проекту «Інтелект України») реалізує поставлену мету за змістовими лініями: «художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва», «комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної мистецької освіти.

Мистецька освітня галузь реалізуватиметься через інтегровані курси за умови реалізації упродовж циклу навчання всіх очікуваних результатів галузі. Змістові лінії реалізуються через навчальний предмет «Мистецтво» (1 год/тижд.) та інтегрований курс «Я пізнаю світ».

Фізкультурна освітня галузь (фізична культура) ставить за мету всебічний фізичний розвиток особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури, спорту, фізкультурно-спортивних занять та виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України. Зазначена мета реалізується за такими змістовими лініями: «Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність».

У початковій школі здійснюється поділ класів на групи при вивченні окремих предметів (українська мова, англійська мова, інформатика) відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за №229/6517).

Згідно з рішеннями місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при меншій наповнюваності від нормативної, а також при вивченні інших предметів за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно - гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків: у 1 класах – 35 хвилин, 2 – 4 класах – 40 хвилин.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів. Навчальний час, передбачений на варіативну частину, буде використаний на предмети інваріантної складової. Варіативна складова навчального плану закладу освіти визначається закладом загальної середньої освіти самостійно, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу і відображено в навчальних планах закладу освіти. Варіативна складова навчальних планів використовується на додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей.

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».

Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів другого класу Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018 №924, Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів другого класу Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2019 №1154, Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 № 1146, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Освітня програма має потенціал для формування в здобувачів таких ключових компетентностей: 1) здатності спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та однією з іноземних мов; 2) математичної; 3) компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій; 4) інноваційності; 5) екологічної; 6) інформаційно-комунікаційної; 7) здатності до навчання впродовж життя; 8) громадянських та соціальних компетентностей; 9) культурної; 10) підприємливості та фінансової грамотності та наскрізних умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту») з урахуванням досягнень попереднього етапу розвитку здобувачів освіти. Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, початкова школа забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формує здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

Учні з особливими освітніми потребами (з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку), здобувають початкову освіту в закладі загальної середньої освіти за індивідуальними робочими навчальними планами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України.

Освітня програма має корекційно-розвивальний складник для осіб з особливими освітніми потребами. (Додатки 6-12)

Рекомендовані форми організації освітнього процесу

З 01 вересня 2024 року в закладі освіти запроваджуються такі форми організації освітнього процесу: очна, індивідуальна (сімейну, екстернат, педагогічний патронаж), дистанційна (за потреби). Форма організації освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального року в залежності від безпекової ситуації у місті Києві.

Основними формами організації освітнього процесу є:

• різні типи уроку,

• екскурсії,

• віртуальні подорожі,

• проєкти.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в процесі навчання. За цих умов контрольнооцінювальна діяльність набуває для здобувачів освіти формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача в навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння з досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів. Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії й самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції. Навчальні досягнення здобувачів освіти в 1 — 4 класів підлягають вербальному, формувальному оцінюванню. Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми й методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях. Досягнення здобувачів у 1 — 2 класах відображають індивідуальні досягнення кожного учня; не передбачає порівняння навчальних досягненнях різних учнів. У 3 — 4 класах здійснюється формувальне та підсумкове оцінювання. Результати річного оцінювання та державної підсумкової атестації учнів відображається у свідоцтві досягнень.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Система внутрішнього забезпечення якості освіти складається з наступних компонентів:

Кадрове забезпечення освітньої діяльності:

вчителів вищої категорії – 27;

вчителів першої категорії2;

вчителів другої категорії8;

вчителів категорії «спеціаліст» 2;

учителів-методистів – 5;

вихователів-методистів – 1;
старших вчителів - 14;

старших вихователів - 4;

вчителів, нагороджених знаком «Відмінник освіти України», – 3;

знаком «Відмінник столичної освіти» -1;

вчителів-пенсіонерів - 6;

вихователів-пенсіонерів – 2.

Навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності

Для навчальних занять передбачено 28 навчальних кабінетів, кабінет інформаційних технологій для формування інформатичної компетентності, для забезпечення читацьких потреб – бібліотека; для організації відпочинку та дозвілля - ігрові рекреації, ігровий відкритий майданчик; уроки фізичної культури проводитимуться в спортивній залі та на відкритому спортивному майданчику.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності

Навчальні кабінети оснащені мультимедійними комплексами або плазмовими телевізорами, ноутбуками, принтерами; навчальними посібниками для учнів, методичною літературою, розробками уроків та виховних заходів, роздатковими матеріалами, програмними засобами навчального призначення.

Якість проведення навчальних занять

Рекомендовані форми організації освітнього процесу - різні типи уроків. Вибір форм і методів навчання учитель визначає самостійно. Навчання учителі проводять як у класі, так і на свіжому повітрі, поза межами класу. Учитель обирає прийоми та методи роботи з дітьми, що забезпечують різноманітну активну практичну діяльність кожного учня. Ігрові форми діяльності є домінуючими.

Моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей)

Орієнтирами для спостереження та оцінювання є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів. Вимоги до очікуваних результатів навчання та компетентностей учнів 1 - 4 класів використовуються для:

- організації постійного спостереження за навчальним поступом;

- обговорення навчального поступу з батьками або особами, що їх замінюють;

- формувального (поточного) та завершального (підсумкового) оцінювання.

Формувальне оцінювання передбачає відстеження особистісного розвитку учнів та хід набуття ними навчального досвіду й компетентностей. Оцінювання досягнень учнів 1 класів за рік здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень учня, за результатами яких видається Свідоцтво досягнень: словесна характеристика особистих досягнень учнів, оцінювання предметних компетентностей.

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Оновлення методичної бази освітньої діяльності

Питання оновлення методичної бази здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення: Із цією метою адміністрація закладу здійснює системний контроль за оформленням електронних класних журналів, якістю та ефективністю уроків учителя; якістю навчальних досягнень здобувачів освіти; виконанням учителем навчальних планів і програм; своєчасністю й правильністю ведення журналів, відповідністю навчальних планів і навчальних програм.

Моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти

Актуальність запровадження моніторингу оцінки освітнього середовища пов'язана з необхідністю отримання достовірної інформації про всі аспекти впливу на здобувача освіти. Якість освіти безпосередньо залежить від комфортності становища дитини та її взаємодії з різними об'єктами освітнього середовища, тому що саме таким чином реалізується оптимізація соціально – психологічного середовища в учнівському колективі. Створюється сприятливий психологічний клімат. Відбувається забезпечення оптимального фізичного, розумового, психічного розвитку дитини. Здійснюється розвиток мотиваційної сфери дитячої особистості. Упроваджується індивідуально-диференційований підхід до дітей. Здійснюється контроль за адаптацією учнів 1 класів.

Створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників

Заклад укомплектований висококваліфікованими педагогічними кадрами, які мотивовані на роботу в режимі розвитку закладу освіти, здатні забезпечувати достатній рівень якості освіти з урахуванням змін, що відбуваються в суспільстві й сфері освіти. Щоб підготувати педагогів до діяльності в умовах Нової української школи, учителі та вихователі пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників:

· онлайн – курс для вчителів початкової школи, розроблений МОН України, студією онлайн – освіти EdEra та громадською спільнотою «Освіторія»;

· курси підвищення кваліфікації при Київському інституті післядипломної педагогічної освіти імені Бориса Грінченка;

· конференції та курси на Всеукраїнських платформах «На урок», «Всеосвіта», «AtomsHub», «Teachers», «Prometheus», через освітній центр «FivOne»;

· видавництво «Країна мрій»; навчальна книга «Богдан».

Освітня програма спеціалізованої школи І ступеня №324 м. Києва передбачає досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом. Реалізація освітньої програми закладу забезпечує всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Навчальний план складений із урахуванням гранично допустимого навчального навантаження на учня. Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Кількість 1 - 4 класів - 21.

Класи 1-А, 1-В, 1-Г, 1-Д, 1-Є, 2-А, 2-Б, 2-Г, 2-Д, 3-А, 3-В, 3-Г, 3-Д, 4-Б,

4-В, 4-Г, 4-Д - Типова освітня програма, розроблена під керівництвом

О.Я. Савченко (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1272).

Класи 1-Б, 2-В, 3-Б, 4-А – Програма «Інтелект України» (накази Міністерства освіти і науки України від 02.11.2016 № 1319, від 03.02.2021

№ 140).

Додаток 1

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня №324 м.Києва

Навчальний план для 1 - х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2024-2025 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

1-А

1-В

1-Г

1-Д

1-Є

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (інтегрований курс «Навчання грамоти»)

7

2+1

7

2+1

7

2+1

7

2+1

7

2+1

35

10+5

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

4

4

4

4

4

20

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

3

15

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

1

5

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

1

5

Музичне мистецтво

1

1

1

1

1

5

Фізкультурна*

Фізична культура

3

3

3

3

3

15

Усього

20+3

20+3

20+3

20+3

20+3

100+3

Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня

20

20

20

20

20

100

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

23

23

23

23

23

115

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 2

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня № 324 м.Києва

Навчальний план для 2 - х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2024-2025 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

2-А

2-Б

2-Г

2-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (українська мова і читання)

7+1

3

7+1

3

7+1

3

7+1

3

28+4

12

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

4

4

4

4

16

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Інформатика

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна*

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

22+3

22+3

22+3

22+3

88+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня

22

22

22

22

88

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

25

25

25

25

100

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 3

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня № 324 м.Києва

Навчальний план для 3- х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2024-2025 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

3-А

3-В

3-Г

3-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (українська мова і літературне читання)

7+1

3

7+1

3

7+1

3

7+1

3

28+4

12

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

5

5

5

5

20

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Інформатична

Інформатика

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна*

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

23+3

23+3

23+3

23+3

92+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня

23

23

23

23

92

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

26

26

26

26

104

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 4

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня № 324 м.Києва

Навчальний план для 4- х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2024-2025 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

4-Б

4-В

4-Г

4-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (українська мова і літературне читання)

7+1

3

7+1

3

7+1

3

7+1

3

28+4

12

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

5

5

5

5

20

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Інформатична

Інформатика

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

23+3

23+3

23+3

23+3

92+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження здобувача освіти

23

23

23

23

92

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

26

26

26

26

104

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 5

до освітньої програм

спеціалізованої школи

І ступеня № 324 м. Києва

Навчальні плани для 1-Б, 2-В, 3-Б та 4-А класів

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2024-2025 навчальний рік,

які працюватимуть за програмою «Інтелект України»

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

1-Б

2-В

3-Б

4-А

Разом

Мовно-літературна

(українська мова)

Українська мова (українська мова та читання 2-4 клас)

6

6

6

6

24

Мовно-літературна

Іноземна мова (англійська)

2+1

3

3

3

11+1

Математична

Математика

3

4

4

4

15

Мовно-літературна

Математична

Природнича

Соціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська та історична

Технологічна

Фізкультурна

Мистецька

Я пізнаю світ

8

8+1

8+1

8+1

32+3

Інформатична

Інформатика

-

-

1

1

2

Мистецька

Мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна

Фізична культура

2

2

2

2

8

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження здобувача освіти

20

22

23

23

88

Сумарна кількість начальних годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу на групи)

23

25

26

26

100

Директор Ірина МАСЛОВА

Освітня програма в обсязі ____ (___________________) сторінок пронумерована, прошнурована, скріплена печаткою.

____ серпня 2024 р.

Директор Ірина МАСЛОВА

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор___________ Ірина МАСЛОВА

31 серпня 2022 року

Освітня програма

спеціалізованої школи

І ступеня №324

м. Києва

на 2022-2023

навчальний рік

для 1-4 класів

Схвалено на засіданні

педагогічної ради

(протокол від 31.08.2022 №1)

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Освітня програма спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва розроблена відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (1 класи), постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», листа Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9590-22 щодо методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в 2022-2023навчальному році, наказів Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», від 02.11.2016 р. № 1319 «Про проведення всеукраїнського експерименту за темою «Реалізація компетентнісного підходу в науково-педагогічному проекті «Інтелект України» на базі загальноосвітніх навчальних закладів» (зі змінами, внесеними наказами Міністерства освіти і науки України від 16.01.2017 р. № 67, від 03.02.2021 № 140 ), від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня», від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану», листа ДЗЯУ від 06.08.2020 № 01/01-23/929 щодо освітньої програми «Інтелект України», листа Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 30.08.2022 № 063-3614 «Про структуру 2022-2023 навчального року»,.

Освітня програма спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва (далі - освітня програма) окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт). Освітня програма визначає:

· загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення (за першою Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я.);

· очікувані результати навчання здобувачів освіти подані в рамках навчальної програми відповідно до кожної змістової лінії;

· рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

· вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження для здобувачів освіти 1 класів закладу загальної середньої освіти складає 2415 годин/навчальний рік, 2 класів – 2625 годин/навчальний рік, 3 класів – 2730 годин/навчальний рік, 4 класів – 2730 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в навчальному плані закладу загальної середньої освіти І ступеня (далі –навчальний план). Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, установлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти.

Навчальний план початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти через структурування змісту початкової освіти на засадах інтегрованого підходу в навчанні. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності та варіативну складову. У спеціалізованій школі І ступеня № 324 м. Києва передбачено варіант навчального плану початкової школи з українською мовою навчання. Навчальний план містить варіативну складову, у якій передбачено додаткові години на вивчення предметів освітніх галузей. На основі навчального плану спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва складає на кожен навчальний рік робочий навчальний план із конкретизацією варіативної складової, враховуючи індивідуальні освітні потреби учнів. Навчальний час, передбачений на варіативну складову, використаний на підсилення предметів інваріантної складової.

Клас

Предмет

Кількість годин

1- А, Б, В, Г, Д,

англійська мова

1 год

2- Б, В, Г, Д,

3- А, В, Г, Д,

4- А, Б, В, Д.

українська мова

1 год

2-А, 3-Б, 4-Г

я пізнаю світ

1 год

2-А

математика

1 год

Повноцінність початкової освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових. Освітню програму спеціалізованої школи І ступеня № 324 м. Києва укладено за сімома основними освітніми галузями.

Освітні галузі (1 клас НУШ):

Мовно-літературна (українська мова, англійська мова)

Математична (математика)

Громадянська та історична, природнича, соціальна та здоров’язбережувальна Я досліджую світ»)

Мистецька (музичне мистецтво і образотворче мистецтво)

Технологічна (дизайн і технології)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (1 клас («Інтелект України»):

Мовно-літературна (інтегрований курс українська мова, англійська мова)

Математична (математика)

Мовно-літературна, математична, громадянська та історична, природнича, технологічна, соціальна та здоров’язбережувальна, фізкультурна, мистецька Я пізнаю світ»)

Мистецька (Мистецтво)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (2 НУШ):

Мовно-літературна (українська мова та читання, англійська мова)

Математична (математика)

Громадянська та історична, природнича, соціальна та здоров’язбережувальна Я досліджую світ»)

Мистецька (музичне мистецтво і образотворче мистецтво)

Інформатична (інформатика)

Технологічна (дизайн і технології)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (3-4 клас НУШ):

Мовно-літературна (українська мова та літературне читання, англійська мова)

Математична (математика)

Громадянська та історична, природнича, соціальна та здоров’язбережувальна Я досліджую світ»)

Мистецька (музичне мистецтво і образотворче мистецтво)

Інформатична (інформатика)

Технологічна (дизайн і технології)

Фізкультурна (фізична культура)

Освітні галузі (2-4 клас «Інтелект України»):

Мовно-літературна (українська мова та читання, англійська мова)

Математична (математика)

Мовно-літературна, математична, громадянська та історична, природнича, технологічна, соціальна та здоров’язбережувальна, фізкультурна, мистецька Я пізнаю світ»)

Мистецька (мистецтво)

Інформатична (інформатика) (3-4 клас)

Фізкультурна (фізична культура)

В 1-4 класах, які працюють за програмою проєкту «Інтелект України» Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями в межах інтегрованого навчального предмета «Я пізнаю світ»: мовно-літературна освітня галузь — 1 год/тижд.; інформативна, природнича, технологічна, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична освітні галузі — разом 4 год/тижд.; математична освітня галузь — 1 год/тижд.; мистецька освітня галузь — 1 год/тижд.; фізкультурна освітня галузь — 1 год/тижд.; 2 класи: мовно-літературна освітня галузь — 1 год/тижд.; природнича, технологічна, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична освітні галузі — разом 4,5 год/тижд.; математична освітня галузь — 1,5 год/тижд.; мистецька освітня галузь — 1 год/тижд.; фізкультурна освітня галузь — 1 год/тижд. Додаткова година в 1 класі використана на підсилення вивчення англійської мови, в 2-4 класах - 1 годину на інтегрований курс «Я пізнаю світ», в 2 класі – 1 година - математика (додаток 5).

Мовно-літературна освітня галузь (українська мова, англійська мова) ставить за мету розвиток особистості дитини засобами різних видів мовленнєвої діяльності, формування ключових, комунікативної та читацької компетентностей; розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому й суспільному житті, у міжкультурному діалозі; збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, розвиток мовленнєво-творчих здібностей. У початковому курсі мовно-літературної освіти виділено такі змістові лінії: «Взаємодіємо усно», «Читаємо», «Взаємодіємо письмово», «Досліджуємо медіа», «Досліджуємо мовні явища».

Математична галузь (математика) ставить за мету різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. Реалізація мети й завдань початкового курсу математики здійснюється за такими змістовими лініями: «Числа, дії з числами. Величини», «Геометричні фігури», «Вирази, рівності, нерівності», «Робота з даними», «Математичні задачі і дослідження». До програми кожного класу подано орієнтовний перелік додаткових тем для розширеного вивчення курсу. Додаткові теми не є обов’язковими для вивчення. Учитель може обрати окремі теми із пропонованих або дібрати теми самостійно з огляду на методичну доцільність та пізнавальні потреби учнів. Результати вивчення додаткових тем не підлягають оцінюванню.

Громадянська та історична, соціальна та здоров'язбережувальна, природнича освітні галузі («Я досліджую світ») буде реалізовуватися в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; у межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, у процесі проєктної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей. Навчальна програма «Я досліджую світ» ставить за мету особистісний розвиток молодших школярів на основі формування цілісного образу світу в процесі засвоєння різних видів соціального досвіду, який охоплює систему інтегрованих знань про природу й суспільство, ціннісні орієнтації в різних сферах життєдіяльності та соціальної практики, способи дослідницької поведінки, які характеризують здатність учнів розв'язувати практичні задачі. Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти й охоплюють складники названих вище галузей у їх інтегрованій суті, а саме: «Людина» (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка); «Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці); «Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); «Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв); «Людина і природа» (пізнання природи; взаємозв'язок об'єктів і явищ природи; рукотворний світ людини; відповідальна діяльність людини у природі; роль природничих знань і технологій у житті людини; залежність між діяльністю людини і станом довкілля).

Мовно-літературна, математична, громадянська та історична, природнича, технологічна, соціальна та здоров’язбережувальна, фізкультурна, мистецька («Я пізнаю світ»)

Зазначені освітні галузі реалізовуватимуться в інтегрованому курсі за різними видами інтеграції (тематична, процесуальна, міжгалузева; в межах однієї галузі; на інтегрованих уроках, під час тематичних днів, в процесі проектної діяльності) за активного використання міжпредметних зв’язків, організації різних форм взаємодії учнів. Для розв'язання учнями практичних завдань у життєвих ситуаціях залучаються навчальні результати з інших освітніх галузей. Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме: «Людина» (пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка); «Людина серед людей» (стандарти поведінки в сім'ї, в суспільстві; моральні норми; навички співжиття і співпраці); «Людина в суспільстві» (громадянські права та обов'язки як члена суспільства. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); «Людина і світ» (толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв.

Інформатична освітня галузь (інформатика) починає реалізуватися з 2 класу (за програмою проекту «Інтелект України» з 3 класу) та ставить за мету різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій, формування інформатичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання. За результатами формування предметної компетентності випускники початкової школи повинні використовувати початкові знання, уміння та навички для:

· доступу до інформації (знання про те, де шукати і як отримувати інформацію);

· опрацювання інформації;

· перетворення інформації з однієї форми в іншу;

· створення інформаційних моделей;

· оцінки інформації за її властивостями.

Технологічна освітня галузь (дизайн і технології) ставить за мету розвиток особистості дитини засобами предметно-перетворювальної діяльності, формування ключових та предметної проектно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими, культурного й національного самовираження. 5 Реалізація мети й завдань навчального предмета здійснюється за такими змістовими лініями: «Інформаційно-комунікаційне середовище», «Середовище проєктування», «Середовище техніки і технологій», «Середовище соціалізації». Мистецька освітня галузь (мистецтво) ставить за мету всебічний художньоестетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті. Реалізація поставленої мети здійснюється за змістовими лініями: «Художньо-творча діяльність», «Сприймання та інтерпретація мистецтва», «Комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної мистецької освіти.

Мистецька освітня галузь (НУШ) буде реалізуватися через предмети вивчення за окремими видами мистецтва: музичне мистецтво, образотворче мистецтво.

Мистецька (мистецтво) (за програмою проекту «Інтелект України») реалізує поставлену мету за змістовими лініями: «художньо-творча діяльність», «сприймання та інтерпретація мистецтва», «комунікація через мистецтво», які окреслюють одну з моделей досягнення загальних цілей освітньої галузі та розкривають основну місію загальної мистецької освіти.

Мистецька освітня галузь реалізуватиметься через інтегровані курси за умови реалізації упродовж циклу навчання всіх очікуваних результатів галузі. Змістові лінії реалізуються через навчальний предмет «Мистецтво» (1 год/тижд.) та інтегрований курс «Я пізнаю світ».

Фізкультурна освітня галузь (фізична культура) ставить за мету всебічний фізичний розвиток особистості учня засобами фізкультурної та ігрової діяльності, формування в молодших школярів ключових фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до фізичної культури, спорту, фізкультурно-спортивних занять та виховання фізично загартованих і патріотично налаштованих громадян України. Зазначена мета реалізується за такими змістовими лініями: «Рухова діяльність», «Ігрова та змагальна діяльність».

У початковій школі здійснюється поділ класів на групи при вивченні окремих предметів (українська мова, англійська мова, інформатика) відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128, зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за №229/6517).

Згідно з рішеннями місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при меншій наповнюваності від нормативної, а також при вивченні інших предметів за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.

При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно - гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків: у 1 класах – 35 хвилин, 2 – 4 класах – 40 хвилин.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів. Навчальний час, передбачений на варіативну частину, буде використаний на предмети інваріантної складової. Варіативна складова навчального плану закладу освіти визначається закладом загальної середньої освіти самостійно, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу і відображено в навчальних планах закладу освіти. Варіативна складова навчальних планів використовується на додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей.

Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».

Навчальні плани зорієнтовані на роботу початкової школи за 5-денним навчальними тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів другого класу Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018 №924, Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів другого класу Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2019 №1154, Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 16.09.2020 № 1146, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Освітня програма має потенціал для формування в здобувачів таких ключових компетентностей: 1) здатності спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та однією з іноземних мов; 2) математичної; 3) компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій; 4) інноваційності; 5) екологічної; 6) інформаційно-комунікаційної; 7) здатності до навчання впродовж життя; 8) громадянських та соціальних компетентностей; 9) культурної; 10) підприємливості та фінансової грамотності та наскрізних умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту») з урахуванням досягнень попереднього етапу розвитку здобувачів освіти. Зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, початкова школа забезпечує подальше становлення особистості дитини, її фізичний, інтелектуальний, соціальний розвиток; формує здатність до творчого самовираження, критичного мислення, виховує ціннісне ставлення до держави, рідного краю, української культури, пошанування своєї гідності та інших людей, збереження здоров’я.

Учні з особливими освітніми потребами (з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку), здобувають початкову освіту в закладі загальної середньої освіти за індивідуальними робочими навчальними планами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України.

Освітня програма має корекційно-розвивальний складник для осіб з особливими освітніми потребами. (Додатки 6-10)

Рекомендовані форми організації освітнього процесу

Основними формами організації освітнього процесу є:

• різні типи уроку,

• екскурсії,

• віртуальні подорожі,

• проєкти.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів здійснюються на суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в процесі навчання. За цих умов контрольнооцінювальна діяльність набуває для здобувачів освіти формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача в навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння з досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів. Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії й самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції. Навчальні досягнення здобувачів освіти в 1 — 4 класів підлягають вербальному, формувальному оцінюванню. Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми й методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях. Досягнення здобувачів у 1 — 2 класах відображають індивідуальні досягнення кожного учня; не передбачає порівняння навчальних досягненнях різних учнів. У 3 — 4 класах здійснюється формувальне та підсумкове оцінювання. Результати річного оцінювання та державної підсумкової атестації учнів відображається у свідоцтві досягнень.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Система внутрішнього забезпечення якості освіти складається з наступних компонентів:

Кадрове забезпечення освітньої діяльності:

вчителів вищої категорії – 28;

вчителів першої категорії –3;

вчителів другої категорії – 9;

вчителів категорії спеціаліст – 3;

учителів-методистів – 6;

вихователів-методистів – 1;
старших вчителів- 12;

старших вихователів - 7;

вчителів, нагороджених знаком «Відмінник освіти України», – 4;

знаком «Відмінник столичної освіти» -1;

молодих спеціалістів –1;

вчителів-пенсіонерів - 4;

вихователів-пенсіонерів – 4.

Навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності.

Для навчальних занять передбачено 28 навчальних кабінетів, кабінет інформаційних технологій для формування інформатичної компетентності, для забезпечення читацьких потреб – бібліотека; для організації відпочинку та дозвілля - ігрові рекреації, ігровий відкритий майданчик; уроки фізичної культури проводитимуться в спортивній залі та на відкритому спортивному майданчику.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності

Навчальні кабінети оснащені мультимедійними комплексами або плазмовими телевізорами, ноутбуками, принтерами; навчальними посібниками для учнів, методичною літературою, розробками уроків та виховних заходів, роздатковими матеріалами, програмними засобами навчального призначення.

Якість проведення навчальних занять

Рекомендовані форми організації освітнього процесу - різні типи уроків. Вибір форм і методів навчання учитель визначає самостійно. Навчання учителі проводять як у класі, так і на свіжому повітрі, поза межами класу. Учитель обирає прийоми та методи роботи з дітьми, що забезпечують різноманітну активну практичну діяльність кожного учня. Ігрові форми діяльності є домінуючими.

Моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей)

Орієнтирами для спостереження та оцінювання є вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів. Вимоги до очікуваних результатів навчання та компетентностей учнів 1 - 4 класів використовуються для:

- організації постійного спостереження за навчальним поступом;

- обговорення навчального поступу з батьками або особами, що їх замінюють;

- формувального (поточного) та завершального (підсумкового) оцінювання.

Формувальне оцінювання передбачає відстеження особистісного розвитку учнів та хід набуття ними навчального досвіду й компетентностей. Оцінювання досягнень учнів 1 класів за рік здійснюється з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень учня, за результатами яких видається Свідоцтво досягнень: словесна характеристика особистих досягнень учнів, оцінювання предметних компетентностей.

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Оновлення методичної бази освітньої діяльності

Питання оновлення методичної бази здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення: Із цією метою адміністрація закладу здійснює системний контроль за оформленням електронних класних журналів, якістю та ефективністю уроків учителя; якістю навчальних досягнень здобувачів освіти; виконанням учителем навчальних планів і програм; своєчасністю й правильністю ведення журналів, відповідністю навчальних планів і навчальних програм.

Моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти

Актуальність запровадження моніторингу оцінки освітнього середовища пов'язана з необхідністю отримання достовірної інформації про всі аспекти впливу на здобувача освіти. Якість освіти безпосередньо залежить від комфортності становища дитини та її взаємодії з різними об'єктами освітнього середовища, тому що саме таким чином реалізується оптимізація соціально – психологічного середовища в учнівському колективі. Створюється сприятливий психологічний клімат. Відбувається забезпечення оптимального фізичного, розумового, психічного розвитку дитини. Здійснюється розвиток мотиваційної сфери дитячої особистості. Упроваджується індивідуально-диференційований підхід до дітей. Здійснюється контроль за адаптацією учнів 1 класів.

Створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників

Заклад укомплектований висококваліфікованими педагогічними кадрами, які мотивовані на роботу в режимі розвитку закладу освіти, здатні забезпечувати достатній рівень якості освіти з урахуванням змін, що відбуваються в суспільстві й сфері освіти. Щоб підготувати педагогів до діяльності в умовах Нової української школи, учителі та вихователі пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників:

· онлайн – курс для вчителів початкової школи, розроблений МОН України, студією онлайн – освіти EdEra та громадською спільнотою «Освіторія»;

· курси підвищення кваліфікації при Київському інституті післядипломної педагогічної освіти імені Бориса Грінченка;

· конференції та курси на Всеукраїнських платформах «На урок», «Всеосвіта», «AtomsHub», «Teachers», «Prometheus», через освітній центр «FivOne»;

· видавництво «Країна мрій»; навчальна книга «Богдан».

Освітня програма спеціалізованої школи І ступеня №324 м. Києва передбачає досягнення здобувачами освіти результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом. Реалізація освітньої програми закладу забезпечує всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Навчальний план складений із урахуванням гранично допустимого навчального навантаження на учня. Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Кількість 1 - 4 класів - 20.

Класи 1-А, 1-В, 1-Г, 1-Д, 2-Б, 2-В, 2-Г, 2-Д, 3-А, 3-В, 3-Г, 3-Д, 4-А, 4-Б, 4-В, 4-Д - Типова освітня програма, розроблена під керівництвом О.Я. Савченко (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 № 1272).

Класи 1-Б, 2-А, 3-Б, 4-Г – Програма «Інтелект України» (накази Міністерства освіти і науки України від 02.11.2016 № 1319, від 03.02.2021 № 140).

Додаток 1

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня №324 м.Києва

Навчальний план для 1 - х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2022-2023 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

1-А

1-В

1-Г

1-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (інтегрований курс «Навчання грамоти»)

7

2+1

7

2+1

7

2+1

7

2+1

28

8+4

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

4

4

4

4

16

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна*

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

20+3

20+3

20+3

20+3

80+12

Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня

20

20

20

20

80

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

23

23

23

23

92

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 2

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня №324 м.Києва

Навчальний план для 2 - х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2022-2023 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

2-Б

2-В

2-Г

2-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (українська мова і читання)

7+1

3

7+1

3

7+1

3

7+1

3

28+4

12

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

4

4

4

4

16

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Інформатика

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна*

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

22+3

22+3

22+3

22+3

88+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня

22

22

22

22

88

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

25

25

25

25

100

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 3

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня №324 м.Києва

Навчальний план для 3- х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2022-2023 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

3-А

3-В

3-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (українська мова і літературне читання)

7+1

3

7+1

3

7+1

3

7+1

3

28+4

12

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

5

5

5

5

20

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Інформатична

Інформатика

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна*

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

23+3

23+3

23+3

23+3

92+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження учня

23

23

23

23

92

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

26

26

26

26

104

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 4

до освітньої програми

спеціалізованої школи

І ступеня №324 м.Києва

Навчальний план для 4- х класів (НУШ)

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2022-2023 навчальний рік

Освітні галузі

Начальні предмети

Кількість годин на тиждень по класу

4-А

4-Б

4-В

4-Д

Разом

Мовно-літературна

Українська мова (українська мова і літературне читання)

7+1

3

7+1

3

7+1

3

7+1

3

28+4

12

Іншомовна

Іноземна мова (англійська)

Математична

Математика

5

5

5

5

20

Я досліджую світ

(природнича,

громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

Я досліджую світ

3

3

3

3

12

Технологічна

Дизайн і технології

1

1

1

1

4

Інформатична

Інформатика

1

1

1

1

4

Мистецька

Образотворче мистецтво

1

1

1

1

4

Музичне мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна

Фізична культура

3

3

3

3

12

Усього

23+3

23+3

23+3

23+3

92+12

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження здобувача освіти

23

23

23

23

92

Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи)

26

26

26

26

104

Директор Ірина МАСЛОВА

Додаток 5

до освітньої програм

спеціалізованої школи

І ступеня №324 м. Києва

Навчальні плани для 1-Б, 2-А, 3-Б та 4-Г класів

спеціалізованої школи І ступеня № 324

на 2022-2023 навчальний рік,

які працюватимуть за програмою «Інтелект України»

Освітні галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень

1-Б

2-А

3-Б

4-Г

Разом

Мовно-літературна

(українська мова)

Українська мова (українська мова та читання 2-4 клас)

6

6

6

6

24

Мовно-літературна

Іноземна мова (англійська)

2+1

3

3

3

11+1

Математична

Математика

3

3+1

4

4

14+1

Мовно-літературна

Математична

Природнича

Соціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська та історична

Технологічна

Фізкультурна

Мистецька

Я пізнаю світ

8

8+1

8+1

8+1

32+3

Інформатична

Інформатика

-

-

1

1

2

Мистецька

Мистецтво

1

1

1

1

4

Фізкультурна

Фізична культура

2

2

2

2

8

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження здобувача освіти

20

22

23

23

88

Сумарна кількість начальних годин, що фінансується з бюджету (без урахування поділу на групи)

23

25

26

26

100

Директор Ірина МАСЛОВА

Освітня програма в обсязі ____ (___________________) сторінок пронумерована, прошнурована, скріплена печаткою.

____ серпня 2022 р.

Директор Ірина МАСЛОВА

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування