ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність

учасників освітнього процесу

спеціалізованої школи І ступеня № 324

І. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність у спеціалізованій школі І ступеня № 324 (далі - Положення) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання спілкування між педагогічними працівниками закладу освіти та здобувачами початкової освіти.

1.2. Це Положення розроблено на корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту закладу освіти, Правил внутрішнього трудового розпорядку спеціалізованої школи І ступеня № 324, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності (освітній, науковій, виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами початкової освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі початкової освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу освіти, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у 2 основних сферах – освітній (навчальній) та виховній.

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти необхідно дотримуватися наступних принципів: демократизму; законності; верховенства права; соціальної справедливості; пріоритету прав і свобод людини і громадянина; рівноправності; гарантування прав і свобод; науковості; професіоналізму та компетентності; партнерства і взаємодопомоги; поваги та взаємної довіри; відкритості і прозорості; відповідальності за порушення академічної доброчесності.

2.3. Заклад освіти здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, партій, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

2.4. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає: дотримання норм Конституції України; дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти; дотримання загальноприйнятих етичних норм; дотримання норм законодавства України про авторське право; повагу до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин; об’єктивне та неупереджене оцінювання знань та вмінь здобувачів початкової освіти; якісне, вчасне та результативне виконання своїх функціональних обов’язків; впровадження у свою діяльність інноваційних методів навчання; підвищення своєї кваліфікації відповідно до вимог законодавства; дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо; нерозголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та іншого виду інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернення громадян; надання достовірної інформації; контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами початкової освіти; уникання приватного інтересу та конфлікту інтересів; несення відповідальності за порушення академічної доброчесності; негайне повідомлення адміністрації закладу освіти у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу захищеним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.

2.5. Дотримання академічної доброчесності здобувачами початкової освіти передбачає: дотримання норм Конституції України; дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти; дотримання загальноприйнятих етичних норм; дотримання норм законодавства України про авторське право; повагу до педагогічних працівників; самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання; подання на оцінювання лише самостійно виконаної роботи, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами; повагу честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від ваших; присутність на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами; використання у навчальній діяльності лише перевірених та достовірних джерел інформації та грамотне посилання на них; непропонування хабара за отримання будь-яких переваг у навчальній діяльності; нездійснення або незаохочування будь-якими способами зміни отриманої академічної оцінки; несення відповідальності за порушення академічної доброчесності; негайне повідомлення адміністрації у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу захищеним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.

ІІІ. Організація роботи Комісії з питань академічної доброчесності

3.1. З метою виконання норм цього Положення в закладі освіти створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі - Комісія).

3.2. Комісія наділяється правом одержувати і розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції адміністрації закладу щодо накладання відповідних санкцій.

3.3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством у сфері освіти, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Статутом закладу, Правилами внутрішнього розпорядку закладу та цим Положенням.

3.4. Склад Комісії затверджується наказом директора закладу освіти за поданням рішення педагогічної ради. Строк повноважень Комісії становить 3 роки. До складу Комісії за посадами входять: заступники директора з навчально-виховної та виховної роботи, голова профспілки, член педагогічного колективу, представник батьківської громадськості.

3.5. Будь-який працівник закладу освіти, здобувач початкової освіти може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

3.6. Комісія зі свого складу обирає голову, заступника та секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо. За відсутності голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо здійснює секретар.

3.7. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання можуть бути чергові, що проводяться у строки, визначені планом роботи, та позачергові, що скликаються при необхідності вирішення оперативних та нагальних питань. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.

3.8. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує голова та секретар.

3.9. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу перед педагогічною радою закладу.

3.10. Будь-який учасник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутися до голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, клас, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.

3.11. На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Кодексу академічної доброчесності. 3.14. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

3.15. Повноваження Комісії: одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки; залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою; проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики педагогічних працівників та здобувачів освіти; ініціювати, проводити та підтримувати дослідження з академічної доброчесності, якості освіти; готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню та виховну діяльність закладу; надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення; інші повноваження відповідно до вимог чинного законодавства України.

ІV. Відповідальність за порушення академічної доброчесності

4.1. За порушення норм цього Положення учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності згідно вимог чинного законодавства України.

4.2. Формами проявів академічної недоброчесності є: академічний плагіат; академічне шахрайство; виконання на замовлення та (або) продаж академічних текстів (контрольних робіт, досліджень); порушення методики виконання досліджень; академічна фальсифікація та фабрикація - публікація вигаданих результатів досліджень, будь-яких даних з питань освітнього процесу; приписування результатів колективної діяльності одній або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів; наукової чи навчально-методичної праці осіб, які не брали участь у створенні продукту; академічний обман; академічне хабарництво; конфлікт інтересів; приватний інтерес; службова недбалість; зловживання впливом.

4.3. Академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства, без належного оформлення посилань. Використання запозичених текстів у письмових роботах допускається за умови, що зазначені всі джерела запозичень. Перевірці на академічний плагіат підлягають: навчальні (доповіді, реферати тощо), науково-методичні праці (підручники, навчальні посібники, конспекти уроків та виховних заходів, що готуються до друку, рукописи статей, тези доповідей, які надсилаються до редакцій фахових видань). Організацію перевірки вищезазначених матеріалів здійснюють заступники директора з навчально-виховної роботи. Форми академічного плагіату: використання у власному творі чужих матеріалів (зображень, тексту), у тому числі з мережі Інтернет, без належних посилань; цитування матеріалу, створеного іншою особою, як опублікованого, так і ні, без належного дотримання правил цитування; спотворене представлення чужих ідей, їх синтез або компіляція з першоджерел; представлення в якості власного твору (есе, дослідницької роботи, творчого проекту, тез, статті тощо) матеріалу, що був отриманий з Інтернету або від третіх осіб в обмін на фінансову винагороду / послугу чи соціальні зв’язки.

4.4. Академічне шахрайство передбачає будь-які дії учасників освітнього процесу змістом яких є: посилання на джерела, які не використовувалися в роботі; використання під час контрольних робіт заборонених допоміжних матеріалів або технічних засобів (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети тощо); проходження процедур контролю знань підставними особами; списування - використання без відповідного дозволу зовнішніх джерел інформації під час оцінювання результатів навчання; повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової робот (контрольної, індивідуальної тощо); повторна публікація своїх наукових результатів.

4.5. Академічний обман – надання завідомо неправдивої інформації стосовно власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу.

4.6. Академічне хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна чи послуг матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної вигоди в освітньому процесі. В свою чергу, неправомірна вигода – це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи не грошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.

4.7. Конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

4.8. Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

4.9. Службова недбалість – невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.

4.10. Зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави.

4.11. За порушення правил академічної доброчесності педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності: дисциплінарна; адміністративна та кримінальна; відмова у встановленні педагогічної категорії чи присвоєнні педагогічного звання; позбавлення встановленої педагогічної категорії чи присвоєного педагогічного звання; інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України. Порушення норм цього Положення може передбачати накладання санкцій за поданням Комісії з питань академічної доброчесності.

4.12. За порушення правил академічної доброчесності здобувачі загальної середньої освіти притягуються до таких форм відповідальності: повторне проходження оцінювання (контрольної роботи, семестрового тощо); повторне проходження навчального курсу; попередження.

V. Попередження академічної недоброчесності

5.1. Для попередження недотримання норм та правил академічної доброчесності використовується джерел та оформлення цитувань; ознайомлення здобувачів загальної наступний комплекс профілактичних заходів: інформування здобувачів загальної середньої освіти, педагогічних працівників та батьків про необхідність дотримання правил академічної доброчесності, професійної етики; розповсюдження методичних матеріалів; проведення семінарів, правильності опису середньої освіти й педагогічних працівників із цим Положенням; перевірка робіт на предмет академічного плагіату; експертна оцінка та (або) технічна перевірка (за допомогою спеціалізованих програмних засобів) щодо ознак академічного плагіату в дослідженнях.

VІ. Заключні положення

6.1. Це Положення затверджується рішенням педагогічної ради закладу освіти та вводиться в дію наказом директора закладу.

6.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради та вводяться в дію наказом директора.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування